Magi

Magi i Otubulis

Denne del af regelsættet henvender sig til dig der vil være magiker, præst/munk og naturens vogter, spiller du ikke en af disse roller, behøver du ikke læse afsnittet igennem.

Magireglerne er altid det svære i liverollespil. For at magi skal fungere godt er spillerne nødt til at lære en masse forskellige symbolske handlinger at kende, det skal både være sjovt for magikeren og for offeret. F.eks. kender nogle præster et ritual, hvor de kan vælge sig en forkæmper, hvor denne er blevet velsignet og får ekstra KP (kropspoint) i netop denne kamp.  

Magi er en del af hverdagen i Otubulis, og vil du som magiker, naturens vogter eller præst lære at udføre magiske besværgelser og forbandelser, lære at brygge magiske drikke og eliksirer foregår det hele på Magiskolen. Mange af de magiske formularer der kan bruges i Otubulis, er selvsigende via simple stikord. Det er magikeren der bestemmer effekten, men offeret der bestemmer, hvordan de vil rollespille effekten på det.

Alle kan få fingrene i færdiglavede magiske drikke og eliksirer, i Otubulis findes der i alt 13 forskellige. Dem kan du enten lære at lave eller få fingrene i dem ved at få og udføre quests på magiskolen. Disse er så en In-game vare, som du enten selv kan bruge eller sælge videre. (På alle magiske drikke og eliksirer er der påsat en seddel, med forklaring på navn, form, varighed og effekt)

Magiens kræfter.

Både naturens vogtere, magikere og præste/munke har magiens kræft. Hvor meget du har, afhænger af hvor mange formularer, ritualer, magiske drikke og eliksirer du har lært igennem magiskolens 5 trin, som er beskrevet i næste afsnit. For hver evnekort du har, med magiens symbol, har du en magisk kraft. Det vil med andre ord sige, har du 5 evnekort, kan du bruge din magi 5 gange pr. dag /spilgang. (de kan dog ikke gemmes til en anden god gang, hvis du en dag kun bruger 2, kan du ikke bruge 8 dagen/gangen efter)

Du kan kaste besværgelser eller bruge anden magi, når du har min. 1 KP og kan bevæge dine arme frit og uden forhindringer sige din remse. Det betyder at hvis du er bundet, kan du ikke bruge magi, da dine hænder ikke kan bevæge sig frit. 

Hvilke magi findes IKKE i Otubulis?

Der findes rigtig mange fede magier, der kunne bruges, men for at gøre det nemmere og sjovere for alle, har vi valgt at følgende magier ikke findes i Otubulis.

  • Noget der kan skade eller styrke en hel hær/gruppe
  • Noget der ikke kan fungere i praksis. F.eks. at vide hvad andre laver og hvor de er, hvis du ikke lige selv kan se dem, hvor du er nu
  • For indviklet og svær magi, da det ikke er påkrævet at alle spillere kan huske en masse magi, som de måske kun støder på en gang imellem.
  • Skadende magi der påvirker mange på en gang, dette vil ødelægge spillet for rigtig mange, hvis en enkelt magiker kan nedlægge en hel hær/gruppe på en gang.
  • Formularer der kræver lange forklaringer f.eks. under kamp. Det kan være svært at skulle koncentrere sig om mere end at forsvare sig, hvis man samtidig skal høre og agere på en længere forklaring fra en magiker.

Ritualer.

En ofring til den gud der repræsentere det du gerne vil have hjælp indenfor, er noget kan alle gøre.  

Derimod er et rigtigt ritual forbeholdt for magikere og naturens vogtere. (Ritualer skal altid godkendes af en frivillig medhjælper, dem med sort armbånd på højre overarm, og denne skal ligeledes overvære selve ritualet)

Munke/præste bruger ritualer hvor det primære formål er at lave ofringer til deres gud. Det foregår på Gudens hellige sted og kan indeholde ritualer, alt efter hvor meget du ønsker din guds hjælp og velsignelse. Det kan variere fra små ritualer, der velsigner/beskytter en mark, en stand eller en handel. 

Eller det kan være store og langvarige ritualer, hvor mange er involverede (Disse kan kun laves med deltagelse og ledelse af enter præst, magiker eller naturens vogter)

Ritualer kan være en stor oplevelse, når man deltager i rollespil, de kan opfattes som dramatiske højtalere, og derfor er det en god idé at bruge disse med stor forberedelse og omhyggelighed.

Forberedelserne:
Forberedelse, formål og øvelse. Det er vigtigt på forhånd at have en plan for hvad du vil opnå og hvordan. Det kan godt virke fjollet og underligt i starten og det er okay, det vigtigste er at i alle får en god oplevelse.

Sproget ved ritualer:
Det giver en god effekt, hvis du under dele af ritualet bruger et fremmed eller opdigtet sprog. Brug faste vendinger, der er relevant for det givne ritual. Dem kan du så synge eller gentage. Gør dine sætninger langsomme og mere dramatiske, end ved almindelig tale.

Byg rytmen af ​​dine ord og bevægelser, så det fungerer til din fordel – hvis du skifter mellem at sige en kort sætning og lave en langsom, fejende gestus, vil ingen indse, når du tænker “åh nej jeg har ingen idé om, hvad jeg skal sige” for du er stadig aktiv med dine hænder, mens du tænker på noget sejt at sige.

Husk at bruge In-game sætninger før, under og efter ritualet. En sætning som “åh nej hvad hvis jeg gør dette forkert, og der er en frygtelig magisk katastrofe” er bedre end “åh nej hvad hvis jeg gør dette kedeligt for de andre spillere?” 

Hvis andre spillere vil have dig til at skynde dig, er du mere end velkommen til at sige ting som; “de skal ikke at blande sig i troldmænds anliggender” eller henvise til, hvordan ting kan gå galt, hvis du ikke får gjort det rigtigt – det kan kun forstærke stemningen!

Kommunikere det til alle andre, der har brug for at vide. Standard til “alle involverede” er en god idé. De behøver ikke nødvendigvis at vide mere end ”Jeg vil tappe området for dens magiske energi, så trækker vi alle vores magt og lægger det i koppen, så gør jeg ting med koppen og til sidst drikker vi det” – så længe de ved, hvad de skal gøre, hvornår de skal gøre det, og hvad der faktisk sker.

Brug kroppen:
Bevæg dig rundt og brug din krop som en aktiv del. Den kan lede magien du brygger. Dette er især relevant, hvis du har et stort område at udføre dit ritual på. Brug kroppen konsekvent og hav styr på dine bevægelser. Det virker mere overbevisende, end slaskede og tilfældige bevægelser.

Rekvisitter:
Brug et timeglas i stedet for et stopur. Trommer og andre slaginstrumenter kan hjælpe med at opbevare en vis rytme i dit ritual. Brug ikke mobiltelefonen, heller ikke til at afspille lyde. 

Du må ikke bruge levende stearinlys, medmindre de er i lanterner godkendt af foreningen. Du kan derimod bruge stearinlys med batteri til dine ritualer. 

Du kan også fylde en genstand med kræfter, brug gerne rekvisitter til dine ritualer, det kan f.eks. være røgelse, falsk blod, lys, symboler mm. Inden for typerne som præst/munk, magikere og naturens vogtere, er det bestemte rekvisitter hver gruppe kun må bruge.

Særlig ritual kostumer:
Ved nogle ritualer, er det måske passende at have en runedækkede kåbe, en knogle-halskæde eller andre ting, der er med til at vise hvilke slags ritual du vil lave.

Du kan også bruge særlige ritual masker og makeup, så alle der deltager i ritualet er ens, hvilke vil forstærke oplevelsen både for deltagerne og de tilskuere der ser på.

Ritual elementer:
I de fleste ritualer giver det mening at rollespille handlingen med at udnytte den magiske magt, opbygge den eller opbevare den i et objekt. Find ud af, hvad der er mest fornuftigt at være fælles for dine ritualer, og øv disse dele mest. Hvis du udfører disse dele godt, vil ritualet allerede være fordybende, når du starter den brugerdefinerede del af hvert ritual. 

Ritualer alene:

Laver du ritualet alene, kan det godt være du har tilskuere, derfor er det stadig en god idé at gøre noget ud af dit ritual, også selv om du udfører det alene. Du kan endda inddrage nogle tilskuere eller begynde at danse rundt imellem dem.

Ritualer i grupper:

Bring evt. en gruppe sammen og skab en god oplevelse. Start med at gå off-game sammen og planlæg det hele. Her kan du gøre deltagerne opmærksomme på, hvad de nu er ved at blive en del af, og hvad de forskellige dele af dit ritual gør og repræsenterer. Her skal i også finde et sikkerhedsord eller en bestemt gestus (Flad hånd på panden), som deltagerne kan bruge, hvis oplevelsen bliver ubehagelig for dem, så de diskret kan forlade ritualet uden konsekvenser.

Dem du laver ritualet med, kan enten holde ting, du skal bruge i ritualet på en bestemt måde, fortælle dig ting om sig selv, give en personlig ting til ritualet eller helt andre ting. 

Det kan også være at de skal svare “Hil til den stigende sol” hver gang du siger “Hil Hil!” eller at erklære “Vi binder de fire vinde til vores vilje”, hver gang du siger “Vi indkalder Nord og Syd, øst og vest” det er noget l skal planlægge sammen. 

Gå Inn-game igen og øv jer sammen, du skal vise de andre deltager, hvad de skal gøre. Du starter og de efterligner dig. På den måde kan I sammen skabe den helt rigtige stemning for netop jeres ritual. Det kan f.eks. være en dans, en remse, bevægelser, en klappende rytme, en sang (en enkelt og gentagen ting fungere bedst)

Ritualernes opbygning

  1. Lav en cirkel. (Den beskytter dem der er inde i den, eller holder det det sker inde i cirklen derinde. Det kan f.eks. være med salt, naturens materialer, knogler, reb, tegnet i jorden, mel, mennesker der holder i hinanden i hånden. Lederen af ritualet, bestemmer når cirklen er færdig og gør de andre deltager opmærksom på dette.
  2. Præster/munke kan ligeledes bringe deres ofringer ind i cirklen, men hele ritualet skal foregår på netop deres guds hellige sted i Otubulis.
  3. En god måde at lave et ritual, der måske ikke lige går efter planen, er at få deltagerne til at gentage efter dig, for igen at få ritualet i den rigtige retning.
  4. Når ritualet er slut, skal cirklen brydes på en god måde, ved at fjerne dele af cirklen. Forlader en deltager cirklen inden den er brudt ordentligt, har det forfærdelige konsekvenser. De falder om og har 0 KP, og kan først heales/hjælpes efter 5 minutter. Det er dig som ritual leder der skal gøre alle deltagerne opmærksomme på dette, inden ritualet går i gang.
  5. Husk også på at det ikke er alle ritualer der lykkedes. Hvis i f.eks. er blevet forstyrret, nogen gør noget helt uventet under ritualer, eller helt andre ting, kan være med til at gøre så ritualet ikke fungerede. Det giver også godt rollespil, hvis et ritual ikke fungerede. Går et rituelt galt, kan du evt. vælge at starte forfra, starte hvor det gik galt, eller det kan være at du vælger at rollespille på at forsøge at indfange eller binde den undslupne energi/magi. Det kan måske også være at deltagerne bliver bekymrede for hvad det nu sker, fordi noget gik galt mm. 

Følgende tips, kan være en hjælp til at udføre ritualer.

  • Hav en fast åbning og afslutning på de ritualer du bruger, så er det nemlig kun det i midten du skal finde på, hvis du vil afprøve nye og mere avancerede ritualer med tiden.
  • Del dine ritualer op i mindre bidder, så du ikke skal huske det hele, der må gerne være naturlige pauser i et ritual, når du får fra den ene bid til den næste. 
  • Skriv dine ritualer ned i en In-game notesbog eller på skriftruller.
  • Vær ikke bange for at sætte et øjeblik på pause for at finde ud af, hvad du gør næste. 
  • Heller lave få ting og gøre det flere gange i et ritual, frem for at lave mange forskellige ting. Gentag ting! Gentagelse er magt. Det styrker det, du har sagt. Gentagelse er magt. Et værktøj, der tjener dig godt.
  • Bliver du nervøs, så tag en pause. Tag en anden dyb indånding. Find din ro igen. Det ser magisk ud – du samler dine kræfter inden den næste fase af ritualet!
  • Afslut evt. dit ritual i en særlig god position i et sekund eller to, så slappe af og muligvis sige ”det er gjort” eller noget. 
  • Sammenlagt kan disse tricks hjælpe dig med at komme igennem et ritual uden at fryse. Du skal ikke bekymre dig for meget, hvis du skulle lave lidt fejl – der er langt større sandsynlighed for at du selv bemærke dem end nogen anden gør. Så prøv bare at fortsætte og lad som ingenting. 

Særligt for magikere

  • Bruger symboler som cirkel med stjerne inden i, cirkel med trekant inden i mm.
  • De tegne ofte symbolerne ovenpå eller i jorden med en pind

Ingredienser

  • Runesten
  • Mel
  • Sukker

Særligt for naturens vogter

  • Kan pynte skoven med mindst 10 forskellige ting ved hvert ritual
  • Kan kun bruge naturens materialer

Ingredienser

  • Grene
  • Blade 
  • Knogler
  • Blomster

Særligt for præst/munk

  • Ofringer til guderne tilbeder i deres konkrete alter på deres hellige sted rundt om i Otubulis.
  • Alt der skal kunne ofres skal have gudens symbol på

Ingredienser

  • Døde dyr
  • Kranier og knogler
  • Kunstigt blod
  • De forskellige ressourcer der findes i Otubulis

Hvilke magistier findes for magikere?

I mange kendte spil og film, er en magiker meget mægtig, men for at gøre oplevelsen god for alle i Otubulis, vil mange magikere opleve at de i en kampsituation ikke er stærkere, end f.eks. en veltrænet kriger, da det tager længere tid at kaste en besværgelse end det tager at svinge et sværd. Som magiker har du derimod mulighed for at gøre ting, som andre deltagere ikke har.

Som magiker må du ikke bære rustning, hvis dette sker alligevel, mister du din evne til at bruge magi resten af dagen/spilgangen. Denne regel er lavet, for at sikre reglen om at magikere ikke bære nogen form for rustning. 

Bliver du mod forventning tvunget i en rustning af en fjende, når du er pacificeret, gælder reglen ikke, hvis du tager den af med det samme du kommer til dig selv igen.

For ikke at have for mange forskellige magiske evner, har vi valgt at der findes 2 forskellige stier

  • besværgelser er styrkende eller beskyttende
  • forbandelser er svækkende eller skadende

Fælles for disse er at de kun holder i den pågældende kamp, hvor forbandelsen eller besværgelsen er kastet. Som magiker har du forskellige farvede armbånd, som du skal bruge til at vise, hvem der er påvirket af hvilke magier. Når kampen er slut, afleverer spillerne armbåndene tilbage til magikeren.

En del magikere forsøger at kontrollere alle magiens kræfter, de skal dog passe på. Normalt kan en magiker kun følge en magisti, måske når de når niveauerne som mester kan de mestre to forskellige stier. Det kan have store konsekvenser hvis en magiker gaber over for meget. Det kan gøre dem sindssyge eller ligefrem føre til en forfærdeligt død, hvis de misbruger magiens kræfter.

Der er 3 forskellige stier, en magiker kan følge:

  1. Kærlighedens og lysets sti, her har du som magiker fokus på at hjælpe andre. Du bruger bl.a. din magi til at heale og tilse de tilskadekomne, der er faldet i kamp. Derudover arbejder du på at fordrive alt ondt ud af Otubulis. 
  2. Kampens og styrkens sti, her har du som magiker fokus på at kæmpe og få så meget magt og styrke som muligt for dig selv, koste hvad det vil. Det er svært for andre at vinde din tillid, men når det først er sket, vil du hjælpe dem så længe det er en fordel for dig selv også.
  3. Den mørke og dystre sti, hvor du som magiker udøver sort magi og forsøger at gøre andre ondt. Det er de færreste der vælger denne vej, da prisen for den sorte magi er meget høj. Derfor er det kun frivillige medhjælpere der kan vælge denne sti og ikke deltagere.

Besværgelse og forbandelser:

  • styrkende besværgelser symboliseres med et rødt armbånd og giver din allieredes våben ekstra styrke, så de giver 1 ekstra i skade, så længe armbåndet bæres
  • beskyttende besværgelser symboliseres med et grønt armbånd og giver din allierede 1 ekstra KP, så længe armbåndet bæres.
  • Svækkende forbandelser symboliseres med et sort armbånd og giver din fjender 1 KP mindre, så længe armbåndet bæres.
  • Skadende forbandelser symboliseres med et sort armbånd og svækker din fjendes våben, så den ikke kan give skade, så længe armbåndet bæres.

Sådan udføres besværgelser

En besværgelse er godt at bruge inden i f.eks. skal i kamp for at forstærke og beskytte dine allierede. 

Du skal sige den korrekte formular højt og tydeligt, så dem der er omkring dig, kan høre det. Så ikke noget med at mumle den. Du skal samtidig lave de tilsvarende fagter med dine hænder, før besværgelsen virker rigtigt. 

Kommer du til at sige den forkerte remse eller lave de forkerte bevægelser, bliver besværgelsen til en forbandelse, og giver modtageren den modsatte effekt, end hvad du i starten ville give dem. 

Når du har lavet de rigtige fagter og remse, skal du give den rigtige farve armbånd på, før besværgelsen virker. Har du ikke flere armbånd i den rigtige farve, virker din besværgelse ikke.

Sådan udføres forbandelser

Disse kan bruges i kampens hede af en magiker. Inden du kan bruge dit stikord, skal du udføre bestemte bevægelser og fremsige en remse helt korrekt højt og tydeligt, så dem der er omkring dig, kan høre det. Så ikke noget med at mumle den. Først da er du klar til at kaste forbandelsen. Når dette er gjort, har du 30 sek. til at lægge din hånd på dit offers skulder for at forbande denne. Det er vigtigt at du røre rigtigt, og ikke bare strejfer, så du er sikker på at dit offer kan mærke din berøring (Du må dog ikke skubbe, slå mm.) Offeret må gerne forsøge at undgå din berøring, eller skade dig indtil du har rørt personen ordentligt på skulderen. Derefter skal du give dem et sort armbånd på højre arm. Først når armbåndet er påsat er forbandelsen aktiveret. Har du ikke flere, virker forbandelsen ikke.

Lykkedes det dig ikke indenfor 30 sekunder, skal du udføre dine bevægelser og fremsige din remse på ny. Bliver du ramt eller såret når du er klar til at kaste din forbandelse, mister du den fremmanede forbandelse, og må ligeledes starte forfra. 

De korrekte bevægelser og remser for både skadende og svækkende forbandelser, kan du lære på magiskolen, når du findes, er klar til dette. 

Sort magi:

Da det kun er frivillige medhjælpere og NPC (Non player character) der kan bruge sort magi, skal vi nok sørge for at der komme nogle onde magikere igennem Otubulis fra tid til anden. Du vil ikke være i tvivl når du støder på en sort magiker, da de overdrevent gør opmærksomme på sig selv og deres magi, lige meget hvem de støder på og lige meget hvor de er. 

Du kan ikke stole på en sort magiker, de har altid lumske planer også selv om de i nogle situationer kan virke som venner og allierede. Så kan du være sikker på at de på et eller andet tidspunkt vil udnytte og skade dig, for at opnå deres mål. 

Magier som kan læres på magiskolen:

Husk at det er dit ansvar, at dit offer ved hvad magien går ud på og hvad der skal ske. Så husk at give dig tid til at forklare dette, så du er sikker på at offeret ved hvad der skal foregå. Og husk at det også skal være sjovt for dit offer, så oplever du at dit udvalgte offer ikke kan lide at du røre, skal dette accepteres og du må finde dig et nyt offer.

Navn: Beskyttelse

Beskrivelse: Du kan med denne formular beskytte en allierede mod magiske eliksirer og drikke

Brug: Når du har sagt den korrekte remse højt og tydeligt, kan du beskytte en person mod alle magiske eliksirer og drikke der virker skadende på dem. Det er først når det har fået et grønt armbånd på, at beskyttelsen virker. Beskyttelsen varer resten af dagen/spilgangen

Udstyr: Et grønt armbånd

Krav: Ingen

Pris: 6 XP

Navn: Ildkugle

Beskrivelse: Du kan nu kaste ildkugler

Brug: inden du kan kaste en ildkugle (rød rispose), skal du sige en bestemt remse og lave bestemte bevægelser med dine hænder. Disse lærer du på magiskolen, når du køber denne evne. Du skal sige din remse højt og tydeligt, så dem omkring dig kan hører den, så ikke noget med at mumle. Når du har frembragt en ildkugle, har du 30 sek. til at kaste den. Du skal fremsige en ny remse, hvis du vil kaste mere end en ildkugle. Rammer du en modstander også på skjold og rustning, giver det 1 KP i skade. Husk at øve dig i at kaste risposerne, for hvis du rammer hoved eller skridtet, mister du selv 1 KP.

Udstyr: Små risposer syet i rødt stof.

Krav: At du har opnået det rigtige niveau, for at kunne bruge ildkugler.

Pris: 4 XP

Navn: Klodsethed

Beskrivelse: Du kan beskytte dig selv mod angreb fra en person, ved at gøre denne person meget klodset, hvis denne forsøger at angribe dig.

Brug: Når du har sagt den rigtige formular højt og tydeligt, samt lavet de rigtige fagter med dine hænder, har du 30 sekunder til at påvirke personen. Det gør du ved at pege på personen imens i har øjenkontakt i 10 sekunder. Hvis personen forsøger at skade dig mens denne formular er aktiv, skal personen tabe sit våben, uanset hvilke våben det er. Personen kan dog stadig kæmpe almindeligt mod alle andre. Men pas på, hvis du siger remsen forkert, eller bruger de forkerte fagter, har denne en modsat effekt. Det vil sige, at personen du har brugt evnen på, har større mulighed for at angribe og skade dig. Klodsetheden vare i 30 sekunder, efter du har brugt den.

Udstyr: Ingen

Krav: At du er mester eller stormester

Pris: 6 XP

Navn: Magisk cirkel 1

Beskrivelse: Du kan beskytte dine allierede i en magisk cirkel

Brug: Lav en ring af mel om den/dem du vil beskytte og samtidig siger ”MAGISK CIRKEL 1”, så laver du beskyttende cirkel omkring dem, som ingen kan trænge igennem – varighed 1 min.

Udstyr: mel

Krav: Ingen

Pris: 3 XP

Navn: Magisk cirkel 2

Beskrivelse: Du kan beskytte dine allierede i en magisk cirkel

Brug: Lav en ring af mel om den/dem du vil beskytte og sig ”MAGISK CIRKEL 2”, så laver du beskyttende cirkel omkring dem, som ingen kan trænge igennem – varighed 2 min.

Udstyr: mel

Krav: At du har magisk skjold 1

Pris: 3 XP

Navn: Magisk cirkel 3

Beskrivelse: Du kan beskytte dine allierede i en magisk cirkel

Brug: Lav en ring af mel om den/dem du vil beskytte og sig ”MAGISK CIRKEL 3” så laver du beskyttende cirkel omkring dem, som ingen kan trænge igennem – varighed 3 min.

Udstyr: mel

Krav: At du har magisk skjold 2

Pris: 5 XP

Navn: Magisk Healing 1

Beskrivelse: Du kan med denne magi heale en tilfældig person med 1 KP

Brug: Du kan med denne magi hjælpe og heale en såret person, når du har sagt din remse, har du 30 sek. til at hjælpe den sårede, det gør du ved at lægge dine hænder på det sårede område, er personen på 0 KP, skal du holde hænderne på hjertet i 10 sek. Nu vil den sårede genvinde 1 KP efter yderligere 30 sek. 

Udstyr: Ingen

Krav: Ingen 

Pris: 3 XP

Navn: Magisk syn

Beskrivelse: Med denne evne kan du kaste et magisk syn på dig selv

Brug: Med dette syn, kan du se andres armbånd og finde ud af hvilke besværgelser eller forbandelser de er ramt af, ved hjælpe af farven på deres armbånd. Ved at lægge din hånd fast på en anden persons hånd, kan du se hvad de er ramt af. De skal svare ærligt off-game, når du har rørt ved dem i 10 sek. Denne besværgelse tager 1 minut at kaste på dig selv, og vare resten af spilgangen/dagen.

Udstyr: Ingen

Krav: At du er mester eller stormester

Pris: 6 XP

Navn: Mental binding

Beskrivelse: Du kan få dit offer til at tro at de er bundet på hænder og fødder

Brug: Når du har sagt din magiske formular rigtigt, kan du lægge en hånd på dit offers hoved, og de vil med det samme tro at de er bundet enten på hænderne, fødderne eller begge dele. De kan ikke selv komme fri fra din hånd. Du må gerne skifte hænder undervejs, men der skal bare hele tiden være mindst en hånd på offerets hoved. Magien brydes når du fjerner hånden fra dit offer.

Udstyr: Ingen

Krav: At du er mester eller stormester

Pris: 6 XP

Navn: Varme hænder

Beskrivelse: Med denne evne, kan du lukke sår ved hjælp af dine hænder.

Brug: Når du har sagt den rigtige formular højt og tydeligt, har du 30 sekunder til at hjælpe den tilskadekomne. Det er dig med stor smerte for den du hjælper, da du brænder såret sammen. Virker kun på personer der har minimum 1 KP. Når du har holdt hånden på såret i 30 sek. er den tilskadekomne op fuld KP igen.

Udstyr: Ingen

Krav: At du er mester eller stormester

Pris: 6 XP

Hvilke magi findes for naturens vogtere?

Den naturlige magi, er det som naturens vogtere værner om og sværger til. Det er den der findes i alt levende, jorden og naturen som helhed. De bruger udelukkende naturens magi på en harmonisk måde, for at fremme naturens vækst. Deres magi og evner giver dem mulighed for at fornemme og arbejde med naturens energi. De sørger for at få tingene til at gro og blomstre. De kan drage nytte af dyrenes evner, da de kan tale med dem igennem jordens forbindelse. De kan bl.a. lære mere om de enkelte dyrs styrker og svagheder og endda selv bruge disse evner, når de når er blevet mestre og stormestre. 

Naturens magi

Navn: Bjørnens brøl

Beskrivelse: Denne evne bruges til at beskytte skovens dyr fra jægerne. 

Brug: Denne kan ikke bruges i kamp, men bruges derimod til at beskytte alle levende dyr, fra de vilde og farlige jægere. Du skal i 1 min. brøle så højt du kan, hver gang du ser jægeren, som du vil beskytte dyrene mod. Dette medvirker at netop denne jæger ikke finder nogle dyr i skoven, da din larm har skræmt alle dyrene væk for at beskytte dem. 

Udstyr: Ingen

Krav: At du er svend, mester eller stormester

Pris: 4 XP

Navn: Elefantens styrke

Beskrivelse: Bruges til skade din modstander med 2 KP i stedet for 1 KP .

Brug:  For at skade din modstanders  KP de så i stedet for at blot skade et KP, så kan du med denne besværgelse skade hele 2 KP. Det gøres ved at løfte din stav så højt op i vejret du kan og derefter råbe ‘’giv mig elefantens styrke’’ 

Udstyr: En stav eller pind fra naturen

Krav: At du er mester eller stormester

Pris: 6 XP

Navn: Hjælpsomhed

Beskrivelse: Du kan gøre din modstander god så personen vil hjælpe dig i 5 minutter, derefter glemmer personen, hvorfor de har hjulpet dig 

Brug: For at få godheden frem i selv det ondeste væsen, skal du hidkalde Vuna(kærlighedens gud). Det gør du ved højt og tydeligt, at fremsige følgende “Hjælp mig Vuna (Kærlighedens gud), få at få godheden frem i min modstander” i mens du kaster hånden frem mod personen du vil gøre god. Du kan kun bruge denne evne på en person af gangen. Den virker først fra det tidspunkt du har påsat en halskæde med et guld symbol af kærlighedens gudinde.

Udstyr: En halskæde med et guld symbol af kærlighedens gudinde.

Krav: Kan kun bruges når der er lys udenfor/ i det rum du befinder dig i.Kan ikke bruge som modangreb på mørkets magt 

Pris: 5 XP

Navn: Modstand

Beskrivelse: Du kan gøre så din modstander går mod sine allierede i 1 minut, derefter glemmer personen,  hvorfor de har været onde mod deres venner. 

Brug: For at få ondskaben/mørket frem i selv det rene væsen, skal du hidkalde Ketarr (vredens gud). Det gør du ved højt og tydeligt, at fremsige følgende “Hjælp mig Ketarr, du almægtige (vredens gud), med at få vreden frem i min modstander” i mens du kaster hånden frem mod personen du vil gøre ond. Du kan kun bruge denne evne på en person af gangen. Den virker først fra det tidspunkt du har påsat en halskæde med et sølv symbol af vredens gud. Det tager dig i alt 3 minutter at lave denne 

Udstyr: En halskæde med et sølv symbol af vredens gud.

Krav: kan kun bruges når der er mørkt udenfor/ i det rum du befinder dig i. Kan ikke bruges som modangreb på Lysets stråle 

Pris: 5 XP

Navn: Naturens helbredelse 1

Beskrivelse: Du kan kalde på naturens ånd og heale en såret med 1 KP

Brug: Du kan hidkalde naturens ånd, ved at sætte dig på knæ ved siden af den sårede og bedende imens du gentager “Jeg hidkalder dig, (naturens ånd) hjælp mig til at heale mine sårede kammerater, jeg hidkalder dig i naturens første helbredelse ånd”. Når du har gjort dette i 30 sekunder, er den sårede på 1 KP. 

Udstyr: Ingen

Krav: Ingen

Pris: 4 XP

Navn: Naturens helbredelse 2

Beskrivelse: Du kan kalde på naturens ånd og heale en såret med 2 KP

Brug: Du kan hidkalde naturens ånd, ved at sætte dig på knæ ved siden af den sårede og bedende imens du gentager “Jeg hidkalder dig, (naturens ånd) hjælp mig til at heale mine sårede kammerater, jeg hidkalder dig i naturens anden helbredelse ånd”. Når du har gjort dette i 30 sekunder, er den sårede på 2 KP.

Udstyr: Ingen

Krav: At du har Naturens helbredelse 1

Pris: 5 XP 

Navn: Naturens helbredelse 3

Beskrivelse: Du kan kalde på naturens ånd og heale en såret med 3 KP

Brug: Du kan hidkalde naturens ånd, ved at sætte dig på knæ ved siden af den sårede og bedende imens du gentager “Jeg hidkalder dig, (naturens ånd) hjælp mig til at heale mine sårede kammerater, jeg hidkalder dig i naturens tredje helbredelse ånd”. Når du har gjort dette i 30 sekunder, er den sårede på 3 KP.

Udstyr: Ingen

Krav: At du har Naturens helbredelse 2

Pris: 6 XP

Navn: Skildpaddens skjold

Beskrivelse: Giver dig en ekstra RP

Brug: Denne evne er god at have i kampens hede. Du kan ved hjælp af skildpaddens skjold opnå et ekstra RP. Det tager 30 sek. at hidkalde skildpaddens skjold. Det gør du ved at tegne en skildpadde i jorden (Så godt du kan) imens du højt og tydeligt siger “Du kære skildpadde, jeg beder dig om at beskytte din vogter og hjælper. Giv mig dit beskyttende skjold” Når dette er gjort har du fået en ekstra RP, som kun gælder for den igangværende kamp, hvori den kastes.  En hånd på hovedet og tydelig og klar tale

Udstyr: Ingen

Krav: At du er mester eller stormester

Pris: 6 XP

Navn: Skovens ånd 1

Beskrivelse: Du kan styrke dig selv eller en af dine allierede med 1 KP

Brug: Du kan styrke dig selv eller en af dine allierede, ved at hidkalde skovens ånd igennem bestemte bevægelser i 30 sekunder. (Du bestemmer selv hvilke, men du skal huske dem, da det er de samme du skal bruge hver gang du bruger denne evne) Den ekstra KP, holder i en time.

Udstyr: En grøn medaljon med et frø-motiv på 

Krav: Ingen

Pris: 3 XP

Navn: Skovens ånd 2

Beskrivelse: Du kan styrke dig selv og dine dine allierede med 1 KP

Brug: Du kan styrke dig selv og to af dine allierede, ved at hidkalde skovens ånd igennem bestemte bevægelser i 30 sekunder. (Du bestemmer selv hvilke, men du skal huske dem, da det er de samme du skal bruge hver gang du bruger denne evne) Den ekstra KP, holder i en time.

Udstyr: En grøn medaljon med et frø-motiv på 

Krav: At du har skovens ånd 1

Pris: 4 XP

Navn: Skovens ånd 3

Beskrivelse: Du kan styrke dig selv og dine allierede med 1 KP

Brug: Du kan styrke dig selv eller fire af dine allierede, ved at hidkalde skovens ånd igennem bestemte bevægelser i 30 sekunder. (Du bestemmer selv hvilke, men du skal huske dem, da det er de samme du skal bruge hver gang du bruger denne evne) Den ekstra KP, holder i en time.

Udstyr: En grøn medaljon med et frø-motiv på 

Krav: At du har skovens ånd 2

Pris: 5 XP

Navn: Slyngplanternes fangst 1

Beskrivelse: Du kan få slyngplanterne til at fange en persons fødder, så de ikke kan flytte sig

Brug: Du kan ved hjælp af skovens slyngplanter, vække dem til live ved at meditere i 30 sekunder. Du skal sidde eller stå helt stille, mens du mumler “ Slyngplanter, hjælp mig i nødens stund” Når dette er gjort, skal du røre dit offer på hovedet, og personen kan ikke flytte sig. Når du flytter hænderne, er personen fri igen.

Udstyr: Ingen

Krav: Ingen

Pris: 4 XP

Navn: Slyngplanternes fangst 2

Beskrivelse: Du kan få slyngplanterne til at fange en persons fødder, så de ikke kan flytte sig

Brug: Du kan ved hjælp af skovens slyngplanter, vække dem til live ved at meditere i 30 sekunder. Du skal sidde eller stå helt stille, mens du mumler “ Slyngplanter, hjælp mig i nødens stund” Når dette er gjort, skal du røre dine offer på hovedet, og personerne kan ikke flytte sig. Når du flytter hænderne, er personerne fri igen.

Udstyr: Ingen

Krav: At du har slyngplante 1

Pris: 5 XP

Navn: Ungdommens helbredelse

Beskrivelse: Du kan med denne evne, helbrede sårede personer også hvis de er påvirket af magiske eliksirer og drikke.

Brug: For at frembringe denne evne, skal du gå baglæns rundt i 3 små cirkler og sige følgende. “Ungdom, du skønne ungdom, hjælp denne person der ligger for mine fødder med at slippe for den ondskab der påvirker denne.” Derefter skal du give den helbredte et armbånd med et guldæble vedhæng på, så er denne ligeledes beskyttet mod andre magiske drikke og eliksirer resten af dagen.

Udstyr: Armbånd med guldæble som vedhæng

Krav: Ingen

Pris: 6 XP

Navn: Uglens visdom

Beskrivelse: Du kan forudsige fremtiden eller få din modstander til at gå i trance. 

Brug: For at bruge denne evne, til at fortælle om fremtiden, foregår det som følgende: Du kan langsomt mærke at noget kommer over dig, tid sidst går du i en form for trancetilstand. Du stirre lige ud i luften og begynder og snakke i tunger. Du skal på en sjov og ny måde gentage dig selv, ved at sige “Jeg kan mærke uglen visdom, kommer over mig”. Her er det kun andre der også er mester eller stormester, der kan forstå hvad du siger og er de eneste der kan oversætte det du siger. Så alle andre også forstår dit budskab.  Din trancetilstande vare typisk 2 minutter. 

Vil du derimod kaste en trancetilstand over din modstander, skal du højt og tydeligt sige “Uglens visdom, overgår din visdom”, imens du peger på den du vil sende i trancetilstand med den ene hånd og med den anden svinger du en ping eller gren i luften over dit hoved i urets retning. Din modstander skal så spille på at de ikke ved hvad der sker eller aner hvem de selv er.

Udstyr:  En pind eller gren fra naturen. 

Krav: At du er mester eller stormester

Pris: 6 XP

Hvilke magi findes for Præste/munke?

Nogle præster/munke bruger en form for magi, der er givet til dem fra deres gud for deres loyalitet. Dermed anses denne form for magi som naturlig, ufarlig og guddommelig blande ikke magikere. Guderne har enorm magt, som de kan give videre til deres sande følgere via forskellige mirakler. Eller det er i hvert falde, hvad præsterne selv fortæller andre. 

Navn: Beskyttelse

Beskrivelse: Du kan med denne formular beskytte en allierede mod magiske eliksirer og drikke

Brug: Når du har ofret en given genstand, bedt om et mirakel hos din gud/guder, kan du beskytte en person mod alle magiske eliksirer og drikke der virker skadende på dem. Det er først når det har fået et grønt armbånd på, at beskyttelsen virker. Beskyttelsen varer resten af dagen/spilgangen

Udstyr: Et grønt armbånd med guld vedhæng af din guds symbol

Krav: Ingen

Pris: 6 XP

Navn: Forkæmper 

Beskrivelse: Du kan velsigne en forkæmper, som vil udføre dine kampe for dig

Brug: Når du skal velsigne og udvælge din forkæmper, er det en god ide at vælge med omhu. Da dit omdømme afhænger af din forkæmper. Personen skal tilbede den samme gud som dig og give dig lov til at bruge velsignelsen på ham/hende. Du må gerne vælge forskellige forkæmpere fra gang til gang, men den du vælger er din forkæmper for resten af dagen/skolegangen. Det er dig der bestemmer, hvornår din forkæmper skal træde til og overtage din kamp og forkæmperen skal gøre hvad de kan for at forsvare din ære.

Udstyr: Halskæder med sølv vedhæng af din guds symbol. 

Krav: Ingen

Pris: 6 XP

Navn: Genoplivelsens bøn

Beskrivelse: Med denne bøn, kan du bede til kærlighedens gudinde og få genoplivet en person til fuld KP

Brug: En bøn tager et minut og du skal fremsige den højt og tydeligt, så andre også kan høre den. Det vil være en god idé at rollespille det ekstra tydeligt, så det også blive en god oplevelse for andre.

Udstyr: Ingen

Krav: At du er mester eller stormester

Pris:4 KP

Navn: Guddommelig syn

Beskrivelse: Med denne evne kan du kaste et magisk syn på dig selv

Brug: Med dette syn, kan du se andres armbånd og finde ud af hvilke besværgelser eller forbandelser de er ramt af, ved hjælpe af farven på deres armbånd. Ved at lægge din hånd fast på en anden persons hånd, kan du se hvad de er ramt af. De skal svare ærligt off-game, når du har rørt ved dem i 10 sek. Denne besværgelse tager 1 minut at kaste på dig selv, og vare resten af spilgangen/dagen.

Udstyr: Ingen

Krav: Ingen

Pris: 6 XP

Navn: Krigs Præst 1

Beskrivelse: Du kan bære rustning og har yderligere 2 RP

Brug: Du kan drage med en flok ud i kamp, og gennem et guddommeligt syn eller en drøm, får du besked fra din gud om, hvem i skal angribe og hvornår. Du velsigner med hjælp fra guden/guderne gruppen og de får alle 1 ekstra KP i den nært kommende kamp. Det tager op til 2 min. at velsigne hver medlem af gruppen, så tiden, du skal bruge i alt, afhænger af, hvor mange der drager afsted sammen.

Udstyr:  Halskæder til alle i gruppen med guld vedhæng af din guds symbol. 

Krav: Ingen

Pris: 4 XP

Navn: Krigs Præst 2

Beskrivelse: Du kan bære rustning og har yderligere 3 RP

Brug: Du kan drage med en flok ud i kamp, og gennem et guddommeligt syn eller en drøm, får du besked fra din gud om, hvem i skal angribe og hvornår. Du velsigner med hjælp fra guden/guderne gruppen, og de får alle 1 ekstra KP i den nært kommende kamp. Det tager op til 1 min. at velsigne hver medlem af gruppen, så tiden, du skal bruge i alt, afhænger af, hvor mange der drager afsted sammen.

Udstyr: Halskæder til alle i gruppen med guld vedhæng af din guds symbol. 

Krav: At du har kriger præst 1.

Pris: 5 XP

Navn: Ofring

Beskrivelse: Du kan helbrede en person til fuld KP og RP, ved at ofre dig selv

Brug: Når du vil helbrede en vigtig person, har du muligheden at ofre dig selv ved denne guddommelige spådom. Du skal bruge mindst 1 min. på dit ritual, når du er færdig falder du selv om med 0 KP, men den du har helbredt får fuld KP og RP, samt alle sår/forbandelser forsvinder.

Udstyr: Ingen

Krav: Ingen

Pris: 5 KP

Navn: Sandhedens øjeblik

Beskrivelse: Med denne evne, kan du få enhver til at fortælle sandheden

Brug: Du skal bruge 1 minut på at bede din gud om hjælp, når du har gjort det højt og tydeligt, skal personen du har lagt hånden på hovedet af fortælle sandheden. Det må gerne være sandheder der ikke har noget med hinanden at gøre, eller det du spørge om, det skal bare være en In-game sandhed eller flere. Husk at det er dit ansvar at dit offer, ved hvad der skal foregå og at de har muligheden for at “lyve” ved at fortælle forkerte sandheder.

Udstyr: Ingen

Krav: At du er mester eller stormester

Pris: 5 XP

Navn: Velsignede hænder

Beskrivelse: Med denne evne, kan du lukke sår ved hjælp af dine hænder.

Brug: Når du har ofret en given genstand, bedt om et mirakel hos din gud/guder, har du 30 sekunder til at hjælpe den tilskadekomne. Det er dog med stor smerte for den du hjælper, da du brænder såret sammen. Virker kun på personer der har minimum 1 KP. Når du har holdt hånden på såret i 30 sek. er den tilskadekomne op fuld KP igen.

Udstyr: Ingen

Krav: Ingen

Pris: 6 XP

Navn: Velsignet mad

Beskrivelse: Du kan velsigne et måltid og dele det ud til andre

Brug: Når du har velsignet et måltid mad, dem du deler det velsignet mad med, vil genvinde 1 KP. Det skal være rigtig mad, som kan spises. Du kan dele dit velsignet måltid med 5 deltagere. Det vil tage dig 3 minutter at lave dit velsignelsesritual. (Du bestemmer selv hvordan, du vil gøre det, men det skal være det samme du bruger, hver gang du vil velsigne et måltid)

Udstyr: Noget spiseligt mad, du kan dele med andre

Krav: At du er mester eller stormester 

Pris: 6 XP

For dig der vil lære at lave magiske drikke og eliksirer

Der er kun en måde at, lære hvordan du lave dine egne magiske eliksirer og drikke i Otubulis og det er ved gennemgå en træning hos Vuna på magiskolen, da hun er den eneste der kan træne og oplære nye magikere. 

Magikundskabs niveauer.

  1. Her får du basisviden om magiske urter og planter der gror i Otubulis.
  2. Her får du viden om hvilke urter og planter, der er gode at blande sammen og hvorfor.
  3. Her får du lært at lave 3 simple eliksirer og drikke.
  4. Her får du lært at lave 4 lidt mere komplicerede eliksirer og drikke.
  5. Her får du lært de sidste 6 meget komplicerede magiske eliksirer og drikke. 

Du skal gennemgå magi kundskab 1 inden du kan gå videre til det næste og derefter kunne kalde dig for ægte magi brygger. – Husk at sætte en seddel på alle beholdere, der med eliksirens eller den magiske drik påsat en seddel, med navn, form, varighed og effekt. Når du brygger en af de 13 magiske mixturene, på den måde gør det spillet mere flydende når den der drikker eller bliver forbandet, ved hvad der sker med deres karakter.

Magikundskabs niveau 1

Der findes 8 forskellige magiske urter og planter i Otubulis. 

Navn: Blinkende knub Navn: Flammegreb 

Magiske evne: Ødelæggende Magiske evne: Healende

Off-Game: Gul blomst Off-Game: Mælkebøtte

Navn: Gabende gyvl Navn: Glidende gab

Magiske evne: Helbredende Magiske evne: Afslappende

Off-Game: Bark Off-Game: Grønt græs

Navn: Indus rus Navn: Krøllede tryvl

Magiske evne: Opkvikkende Magiske evne: Smertende

Off-Game: Mos. Off-Game: Visne blade

Navn: Mammas down Navn: Mandalas gel

Magiske evne: Søvndyssende Magiske evne: Hypnotiserende

Off-Game: Hvid blomst Off-Game: Grønne blade

Magikundskabs niveau 2

Alt efter hvilke urter og planter du blander sammen, vil effekten på den magiske drik eller eliksir være forskellige. 

Det er ikke lige meget hvilke du blander sammen, nogle vi give den modsatte effekt, hvis de kommer i samme drik, andre vi simpelthen eksploderer. Derfor er det vigtigt at have en forståelse af hvilke der er gode og blande sammen, og hvilke der bestemt ikke er.

Skemaet viser dig, hvilke du ikke må blande sammen. 

Kommer du alligevel til det, så skal du skynde dig at løbe, det varer nemlig ikke længe inden mixturen eksploderer.

Hvordan brygger jeg eliksirer og magiske drikke?

Nogle drikke kræver forskellige tokens (Handelsvarer) eller planter og urter, som kan findes i naturen. Ingredienser bliver opbrugt, så snart de indgår i en mixture.

Du kan lave eliksirer og magiske drikke så tit du vil og der er ingen begrænsning for hvor mange du må lave. Det eneste det kræver for at brygge er de rigtige ingredienser, tid og tålmodighed. Det varierer i tid, hvor lang tid det tager at brygge de forskellige, alt efter hvor stærk din bryg er. 

Når du “brygger” giver det den bedste helhed, hvis du rigtigt blander forskellige ingredienser og bearbejder dem. Du må godt snakke med andre imens eller tage pauser fra bryggeriet for at slås eller andet. Når du har brygget færdig sætter du en seddel på med navn, form, varighed og effekt, og hælder noget væske op i en flaske eller i en pose (dette kan også gøres under brygningen). Det er nu en in-game genstand og kan bruges, sælges eller stjæles. 

Flasker og dosering

Flasker kan komme i mange forskellige størrelser og former. Der er derfor nogle gange hvor en flaske kan have flere dosis i sig. En dosis er hvor mange gange du kan bruge bryggen før flasken skal være tom. Du skal stadig bruge tid på at brygge hver dosis som var det en helt ny bryg. Der må kun være en slags bryg i en flaske med flere dosis i sig. Som regel er der maks. 3 dosis i de store flasker, 2 i de mindre og en i de mindste.

Det er kun muligt at anvende 1 dosis ad gangen per person. Du kan altså ikke hælde 5 flasker/dosis syre over en fjende i samme angreb.

Hvor mange eliksirer og magiske drikke kan jeg være påvirket af?

Man kan ikke få effekten af flere af de samme slags drikke på én gang. Du kan dog godt forgiftes flere gange efter hinanden, af den samme gift så længe der bruges en dosis per forgiftning.

Hvordan får jeg effekten af den enkelte eliksirer eller magiske drikke?

På sedlen på den pågældende flaske, står der også hvilke måder hvorpå miksturer skal indtages eller på anden vis benyttes for at have en effekt. 

Mund: Denne formular skal indtages som noget drikbart eller spiseligt, før den aktiveres. 

Hud: Denne formular skal smøres på huden for at give en effekt. 

Luftveje: Formularen aktiveres, så snart den spredes. (Dette fungerer rent spilteknisk ved, at du kaster en håndfuld mel mod den, som du vil påvirke, det rammer på kroppen.) 

Magikundskabs niveau 3

Disse 4 opskrifter tager hver især 2 min. at brygge, når først alle ingredienserne er blandet sammen.

Amos´ Forfriskende Elixir 1

Varighed: Straks

Indtagelsen.: Drikkes

Ingredienser: Flammegreb, Gabende Gyvl og Indus rus

Effekt: Du genvinder 1 KP og føler dig frisk

Off-game: Væsken er grønt saftevand

Blinkende syre

Varighed: 10 min.

Indtagelsen: Huden 

Ingredienser: Vand, Blinkende Knub, Krøllede tryvl og 1 Jern-token

Effekt: En gennemsigtig væske som kastes på våben og rustninger og ødelægge dem, så de ikke længere kan bruges, før de er repareret af en smed. Du skal råbe ”SYRE” når du kaster med vandet. Virker kun på en ting pr. dosis. Skader 1 KP hvis en person bliver ramt. 

Off-game: væsken er vand

Løgnhals serum

Varighed: 2 min.

Indtagelsen: Drikkes

Ingredienser: Indus rus, Blinkende Knub og 1 guld-token

Effekt: Personen der drikker dette kan ikke sige noget der er sandt

Off-game: Væsken er vand

Sandhedsserum

Varighed: 2 min.

Indtagelsen: Drikkes 

Ingredienser: Gabende Gyvl og Mammas down

Effekt: Personen der drikker dette kan ikke lyve, de er dog ikke tvunget til at sige noget. 

Off-game: Væsken er appelsinjuice

Magikundskabs niveau 4

Disse 5 opskrifter tager hver især 5 min. at brygge, når først alle ingredienserne er blandet sammen.

Anti-Magisk pulver

Varighed: Gælder mod et skjold eller en mur

Indtagelsen: Luftvejene

Ingredienser: Glidende Gab, Blinkende Knub, 1 jern-token og 2 træ-token

Effekt: Kaster du det brune pulver på et magisk skjold eller en magisk mur, ødelægges denne og er ikke længere aktiv

Off-game: Pulveret er brun farin

Følelses fremkalder

Varighed: 5 min.

Indtagelsen: drikkes eller duppes på panden

Ingredienser: Mandalas Gel, Krøllede tryvl, Mammas down og 1 træ-token

Effekt: Den der bruger mixturen på dig, skal sige hvilke følelser netop denne fremkalder (Eks. forelskelse, raseri, latter, tristhed, misundelse osv.) Hvad den enkelte drik fremkalder, vil fremgå af den påsatte seddel.

Off-game: Væsken er rødt saftevand

Galskabs ekstrakt

Varighed: 2 min.

Indtagelsen: Luftveje

Ingredienser: Mandalas Gel, Mammas down, 1 jern-token og 1 diamant

Effekt: Når du rammer en med pulveret, siger du netop hvilke effekter denne fremkalder. (Eks. du opfører dig som en kylling, du kan kun sige en speciel sætning, du tror alle andre er flyvende grise, at du skal lave en speciel bevægelse eller lille dans når du hører eller ser noget specifikt, når du hører nogle ord/sætninger, tror du de betyder de noget andet osv.)

Off-game: Pulveret er mel

Opkvikker

Varighed: Straks
Indtagelsen: Drikkes eller duppes på panden
Ingredienser:  Mammas down, Flammegreb og 1 mel-token
Effekt: Fjerner effekten af Sortsind efter 1 min. når den drikkes eller duppes på panden. Den ophæver søvneffekter med det samme.
Off-game: Væsken er æblejuice

Usynlighed drikkelse 

Varighed: Straks

Indtagelsen.: Drikkes

Ingredienser: Mammas down, Gabende Gyvl, Mandelas Gel og 1 Mytrix velsignelse. 

Effekt: Du får 5 minutters usynlighed, og husk at råbe “Usynlig”.

Off-game: Væsken er multijuice

Magikundskabs niveau 5

Disse 7 opskrifter tager hver især 10 min. at brygge, når først alle ingredienserne er blandet sammen.

Drømmeløs søvn

Varighed: Den kommende nat/eller når du lægger dig til at sove

Indtagelsen.: Drikkes

Ingredienser: Flammegreb, Gabende Gyvl, 1 sten-token og 1 hår fra en Ork

Effekt: Du får en god nats søvn eller den lur du kommer i, hvor der ingen drømme kommer.

Off-game: Væsken er vand med blå frugtfarve

Drømmevision

Varighed: Den kommende nat/eller når du lægger dig til at sove 

Indtagelsen: Dryppes på panden af enten en magiker, Naturens Vogter eller præst 

Ingredienser: Mammas Down, Glidende gab, Falmmegreb, en skriftlig vision fra Vuna eller Mytrix

Effekt: Giver én drømmevision, men kan både være negativ eller positiv. Men det er den samme som dryppede det på panden, som kan oversætte hvad det betyder.

Off-game: Væsken er vand med blå frugtfarve og guldt glimmer.

Føniks tåre

Varighed: Virker efter 10 min.

Indtagelsen: Skal duppes på stumpen af den afhuggede kropsdel

Ingredienser: Flammegreb, Gabende Gyvl, Indus rus, blod fra en elver, knogler fra et dødt dyr og 1 jern-token

Effekt: Gror en afhugget kropsdel ud som så kan bruges normalt

Off-game: Indeholder allergivenlig bodylotion

Hektors Fæle Te

Varighed: 30 min

Indtagelsen: Drikkes

Ingredienser: Glidende Gab, Blinkende Knub og blod fra en elver

Effekt: Miksturen både lugter og smager afskyeligt, men den der drikker den får en vis resistens over for gifte. Miksturen beskytter imod den første formular brugeren påvirkes af efter at have indtaget denne the.

Off-game: Væsken er IceTea

Kattens Øje

Varighed: 5 min.

Indtagelsen: Drikkes

Ingredienser: Flammegreb, Indus rus, Blinkende Knub, blod fra en gud, hår fra en elver og en knogle fra en ork.

Effekt: Miksturen giver dig et overnaturligt syn, som lader dig se hvad andre ikke kan. Du kan se igennem usynlighed, og du kan se omvandrende sjæle. Du kan ikke blændes af magiske effekter, mens denne effekt er aktiv.

Off-game: Væsken er Cola

Livsforlængende Elixir

Varighed: Straks efter indtagelse

Indtagelsen: Drikkes

Ingredienser: Flammegreb, Krøllede tryvl, blod fra en elver og 2 knogler fra et dødt dyr

Effekt: Alle dine kropsdele bliver normale igen

Off-game: Væsken er vand med grøn frugtfarve

Styrke drik

Varighed: 1 time

Indtagelsen: Drikkes

Ingredienser: Flammegreb, Gabende Gyvl, blod fra en gud, blod fra en dværg og 2 jern-tokens

Effekt: Giver +1 KP

Off-game: Væsken er Sprite